doktor1

Home / Laserowe leczenie nietrzymania moczu – czy warto?

Laserowe leczenie nietrzymania moczu – czy warto?

Nietrzymanie moczu jest problemem dotykającym bardzo wielu kobiet w różnym przedziale wiekowym. Najliczniejszą jednak grupę stanowią kobiety starsze. Co nie znaczy, że wśród kobiet borykających się z tym problemem nie ma kobiet młodszych. Najczęstszą przyczyną nietrzymania moczu są przebyte przez kobietę ciąże i porody. Dzisiaj nietrzymanie moczu można skutecznie wyleczyć, bardzo skuteczne metody leczenia proponuje ginekologia estetyczna. Z wysiłkowym nietrzymaniem moczu może borykać się nawet pięć…

Add a header to begin generating the table of contents

doktor

Z wysiłkowym nietrzymaniem moczu może borykać się nawet pięć milionów kobiet. Z tej liczby spora grupa rezygnuje z pracy zawodowej i z życia towarzyskiego, gdyż był to  krępujący problem, utrudniający normalnie funkcjonowanie. Na pojawienie się niekontrolowanego wycieku moczu kobieta nie ma najmniejszego wpływu. Jego wyciek może spowodować kichnięcie, kaszel, podniesienie ciężkiego przedmiotu. Dyskomfort i niepewność to codzienni towarzysze kobiet cierpiących na wysiłkowe nietrzymanie moczu. Dzisiaj jednak są już bardzo skuteczne metody leczenia tej dolegliwości.

Co jest przyczyną problemu?

Przyczyną wysiłkowego nietrzymania moczu jest osłabienie mięśni dna miednicy, czyli tak zwanych mięśni Kegla. Mięśnie Kegla pełnią ważna rolę nie tylko w procesie kontrolowania oddawania moczu, ale również odpowiadają za silny orgazm. Drugą przyczyną może być rozciągniecie pochwy, które może być skutkiem porodu. Kąt nachylenia cewki moczowej ulega zmianie, zmiana ta jest odpowiedzialna za niekontrolowany wyciek moczu. Nie są to jedyne przyczyny tej dolegliwości. Może ona pojawić się również u kobiet na skutek chorób o charakterze metabolicznym lub o podłożu neurologicznym. Może wystąpić także u kobiet, które miały uraz kręgosłupa.

Laseroterapia nowoczesną metodą leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu

Klinika SkinClinic (https://skinclinic.p) proponuje pacjentkom cierpiącym na wysiłkowe nietrzymanie moczu laserowe leczenie nietrzymania moczu, które jest przeprowadzane nowoczesnym laserem MonaLisa Touch. Zabieg jest krótki, trwa nie więcej niż piętnaście minut, jego wykonywanie nie jest dla pacjentki bolesne. W czasie zabiegu pacjentki odczuwają jedynie ciepło, które promieniuje w dolnych częściach ciała. Zabieg wzmacnia mięśnie pochwy, dlatego dolegliwości przestają dokuczać.

Czy laserowe leczenie nietrzymania moczu nie jest ryzykowne?

Zabieg nie wiąże się z żadnymi przykrymi konsekwencjami. Po zabiegu objawem, który może wywołać u pacjentki niepokój jest wysięk z pochwy. Ale nie jest to powód do niepokoju, wysięk jest normalnym objawem świadczącym o prawidłowym przebiegu procesów regeneracji. Pierwsze efekty zabiegu pojawiają się mniej więcej po trzydziestu dniach. U zdecydowanej większości pacjentek nie ma potrzeby wykonywania powtórnego zabiegu. Tylko u nielicznych kobiet zabieg musi zostać powtórzony.

Czy zabieg jest wykonywany u wszystkich pacjentek?

Do zabiegu laserowego nietrzymania moczu nie zostają zakwalifikowane kobiety, u których rozpoznano choroby nowotworowe lub infekcje pochwy. Zabieg nie jest wykonywany również u kobiet w ciąży. Decyzja o tym, czy pacjentka może zostać zakwalifikowana do zabiegu podejmowana jest po wykonaniu badań cytologicznych. Na podstawie wyników tego badania zapada decyzja, czy pacjentka może zostać poddana leczeniu.

Efekty zabiegu są bardzo pozytywne, przez co najmniej kilka lat po jego wykonaniu objawy nietrzymania moczu nie powracają, a u sporej liczby pacjentek ustępują na zawsze. Zabieg laserowego nietrzymania moczu jest więc dla kobiet borykającym się z tym problemem szansą na powrót do normalnego życia. Dzięki zabiegowi kobiety te znów mogą cieszyć się życiem.

Więcej informacji na https://skinclinic.pl/ginekologia-estetyczna/leczenie-nietrzymania-moczu-ntm/.